Co dělat v případě insolvence FTI Touristik? Kompletní návod pro zákazníky
Dne 3. června 2024 podala německá cestovní kancelář FTI Touristik návrh na zahájení insolvenčního řízení. Tato zpráva vyvolala obavy u mnoha cestovatelů, kteří si u této společnosti zakoupili zájezdy. Pokud jste jedním z nich, nezoufejte! Připravili jsme pro vás podrobný návod, jak postupovat v této situaci.
1. Máte zakoupený zájezd? Využijte pojištění cestovní kanceláře.
Pokud jste si zakoupili zájezd přes FTI Touristik, prvním krokem je zůstat v klidu a vyčkat na další informace od cestovní kanceláře. Insolvenční řízení neznamená okamžitý zánik společnosti, a proto je možné, že vaše zájezdové plány budou ještě realizovány nebo budete mít nárok na náhradu. FTI Touristik má sjednáno pojištění proti úpadku u německého cestovního fondu DRSF, na který doporučujeme se obrátit. Pokud se nacházíte zrovna na zájezdu a potřebujete pomoc, obraťte se na tísňové číslo +49 (0)89 710 45 14 98.
2. Platili jste služby cestovního ruchu platební kartou?
Pokud jste za zájezd nebo jiné služby platili platební kartou, kontaktujte svoji banku a požádejte o vrácení peněz v rámci tzv. chargebacku. Banky obvykle nabízejí tuto službu pro situace, kdy zákazník neobdržel zaplacené služby.
3. Máte uzavřené vlastní cestovní pojištění?
Pokud máte sjednané vlastní cestovní pojištění, pečlivě zkontrolujte svou pojistnou smlouvu. Některá pojištění zahrnují krytí pro případ storna služeb ze strany poskytovatele nebo jeho úpadku. Pokud je toto váš případ, podejte žádost o pojistné plnění co nejdříve.
4. Vše zdokumentujte!
Je klíčové, abyste si uchovávali záznamy o veškeré komunikaci týkající se vašeho zájezdu a žádostí o náhradu. To zahrnuje e-maily, potvrzení o platbách, smlouvy a jakoukoli další korespondenci. Tato dokumentace vám pomůže při vyřizování pojistných a bankovních nároků.
Máte naši podporu
Insolvence cestovní kanceláře je nepříjemnou situací, ale s naším návodem a podporou můžete minimalizovat dopady a vyřešit vše, co je potřeba. Držte se výše uvedených kroků a buďte v kontaktu s relevantními institucemi pro co nejlepší výsledek.
Pokud máte jakékoliv další dotazy, můžete se na nás obrátit prostřednictvím našich stránek onlinemediator.cz. Jsme tu pro vás a připraveni vám pomoci.