Měl váš let v minulosti zpoždění nebo byl zrušen? Možná máte stále nárok na náhradu!
Pokud vám aerolinky někdy v minulosti zpozdily nebo zrušily let, možná máte stále nárok na finanční kompenzaci.
Jak vysokou částku můžete dostat a jaké podmínky musíte splnit, najdete v našem předchozím článku Zpožděný let? Možná máte nárok na kompenzaci!. Jakou lhůtu musíte dodržet, pokud jde o starší záležitost, se dozvíte v tomto článku.
Je potřeba si dát pozor – nárok na kompenzaci neplatí věčně! A navíc v různých zemích platí různé promlčecí lhůty.
Jak dlouho máte na podání žádosti?
Promlčecí lhůta se řídí právem země, kde má letecká společnost sídlo, nebo kde by se konalo soudní řízení. Například v Česku máte na podání žádosti 3 roky, pokud jste aerolinku informovali do 6 měsíců od zpoždění. To znamená, že jste se pokusili uplatnit nárok na kompenzaci skrze webové stránky aerolinky. K tomu je potřeba doložit důkazy – ať už se jedná o letenky, potvrzení o zpoždění, nebo komunikaci s aerolinkou.
V Německu máte na podání také 3 roky, ale lhůta končí na konci kalendářního roku – to znamená, že pokud měl váš let zpoždění například v únoru 2021, nárok můžete uplatnit až do 31. prosince 2024.
V některých zemích jsou lhůty mnohem delší nebo kratší. Třeba ve Spojeném království a Irsku máte 6 let, ale v Polsku nebo Bulharsku jen 1 rok.
Přehled promlčecích lhůt
- Česká republika: 3 roky (nutné informovat aerolinku do 6 měsíců)
- Spojené království: 6 let
- Německo: 3 roky (do konce daného kalendářního roku)
- Švédsko: 10 let (pokud je aerolinka informována do 2 měsíců)
- Polsko, Lotyšsko, Bulharsko: 1 rok
- Itálie, Portugalsko, Švýcarsko: 2 roky
- Francie, Španělsko, Řecko: 5 let
Pokud si nejste jisti, jaké podmínky platí ve vašem případě, obraťte se na nás. Zkusili jste kontaktovat aerolinku a nevyšla vám vstříc? Pokud vám odmítla vyhovět, rádi vám s celým procesem pomůžeme. Byla by škoda nechat svůj nárok propadnout.
Vyřešit problém